måndag 2 juli 2012

En tvåvarvare


Här är mitt senast avslutade projekt. En Slip stitch honeycomb cowl. När jag tittade i min stickbok såg jag att mönstret inte helt överraskande heter bikakor på svenska. Jag skulle nog bära den två varv runt halsen, men det verkar vara modernt att ha den bara ett varv, löst hängande framtill. Den här ska flytta till en annan ägare och vi får väl se hur hon väljer att ha den (om hon ens gillar den, alltid nervöst det där). Garnet är Bom-Ull från HK Textil och det köpte jag på syfestivalen i februari. Det är en blandning med 85 % bomull och resten ull. Mycket trevligt att sticka med. Och alldeles perfekt för det här mönstret. Håll nu tummarna för att den blir väl mottagen.

2 kommentarer:

  1. Stiligt! Tror säkert att den blir omtyckt av sin nya ägare - annars är den välkommen att flytta vidare till mig ;-)

    SvaraRadera
  2. Sorry, Jenny, det blev mitt i prick! Men om du vill kan jag fixa garn åt dig.

    SvaraRadera